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Chemnitz, ,

Baustoff: Stahlverbundbrücke
Verkehrsweg oben:
Verkehrsweg unten:

 (IDE 1019)

Bild und Text von Wolfgang Mulzer

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Bad Rotenfels, ,

Brückentyp: Balkenbrücke
Baustoff: Stahlbeton
Verkehrsweg oben: K3737
Verkehrsweg unten: Murg

 (IDE 1019)

Bild und Text von Wolfgang Mulzer

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Haupersweiler Talbrücke

Gemeinde Freisen, Ortsteil Haupersweiler, Saarland (Landkreis St. Wendel), Deutschland

Brückentyp: Rundbogenbrücke (4 Bögen)
Baustoff: Stein
Verkehrsweg oben: Eisenbahn (Ostertalbahn KBS 12683, ex KBS 644)
Verkehrsweg unten: Landstraße

Gleich hinter dem Haltepunkt Haupersweiler (Gemeinde Freisen, Saarland) überquert die Ostertalbahn (Ottweiler - Schwarzerden) eines der größten Brückenbauwerke der Strecke. Mit einer Gesamtlänge von 83 m überspannt die gestelzte mit Sandstein verkleidete Rundbogenbrücke mit vier Bögen in rd. 20 m Höhe das Tal der Oster. Das Bauwerk ist Baudenkmal.

OSTERTALBAHN
Haupersweiler Talbrücke (IDE 1149)

Bild und Text von OSTERTALBAHN

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Ushibuka

, , Japan

Verkehrsweg oben:
Verkehrsweg unten:

Arup worked in conjunction with the architect Renzo Piano and contractor, carrying out architectural scheme and engineering design of this 900 metre long road link bridge.

Crossing a fishing harbour, with 150 metre long steel box girder spans and fibre reinforced concrete walkway baffles, the simple design minimises interference with the scenic surroundings.

Ushibuka (IDE 952)

Bild und Text von ARUP

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Hulme Arch Bridge

Manchester, , UK

Verkehrsweg oben:
Verkehrsweg unten:

Chris Wilkinson Architects won the closed competition for the design of Hulme Bridge, a gateway to the city of Manchester. The bridge is of simple structural form but is two-directional; its single 25m high steel box section arch crosses from the northwest corner of the cutting.

The arch is wide and shallow at the crown and deeper and narrower at the spingings. A 50m long composite bridge deck, carrying the two-lane Stretford Road, is suspended from the arch by ranked spiral steel cables which radiate from each side of the arch, on alternative sides. The rigid deck absorbs all the torsional forces generated by a bridge design which exudes power not by real mass but by the virtual mass of suspension cables which appear to travellers to e interlocking and overlapping.

The steel decking was assembled in the central reservation of Princess Road, that the bridge spans, and was craned into position in three 17m x 17m sections during a weekend possession. The bridge arch was prefabricated in six sections for transportation to site and site welding to form ‘halves’. It was installed into its final position by a tandem lift during an additional possession of Princess Road

Hulme Arch Bridge (IDE 952)

Bild und Text von ARUP

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